Autósport könyvtár

Könyv, újság, DVD... és még sok minden más!

Prioritások

2019. március 18. 08:52 - Surányi Géza

Sajnos nem vagyok unatkozó milliomos, aki korlátlan szabadidővel rendelkezik, azt hiszem ez tökéletesen látszik a blogbejegyzések alacsony számából. Nem milliomos mivoltom abban is megmutatkozik, hogy az otthonomban rendelkezésre álló hely sem korlátlan. Ebből a két dologból kifolyólag - ha fájó szívvel is - de drasztikus lépések megtételére kényszerülök: fel kell számolnom az Autósport Könyvtár egy részét.

Korábban már tettem róla említést (erre a bejegyzésre gondolok), hogy gyermekkoromban szüleim az Autó-motor újság előfizetői voltak, melyet én is előszeretettel lapozgattam, és amikor már olvasni tudtam, olvasgattam is. Az újság iránti szeretetem úgy hetedikes korom környékén tetőzött, melyet jól jelez, hogy balatoni nyaralásunk során meg kellett venni az újságot, mert nem bírtam kivárni, hogy hazaérjünk, és az előfizetett példányt kivegyem a postaládából. 1989-ben elérkezett a rendszerváltás, és az addig (szinte) egyeduralkodó Autó-motor mellé megérkezett a piacra az Autó Extra és az Autó magazin című havilap. Kezdetben ezeket is megvásárolták szüleim, de aztán néhány lapszám után rájöttünk, hogy a bőség zavarával fogok küzdeni, így maradt az Autó-motor. Mégpedig egészen 2008-ig, persze akkora már nem a szüleim, hanem én voltam az előfizető. Mivel 2000-res évek elején az autók iránti érdeklődésem szinte teljesen megszűnt és végleg átterelődött az autósportra, az újságra egyre kevésbé volt szükség. Ráadásul addigra már megismerkedtem az internettel is, ami jelentősen csökkentette a nyomtatott sajtó olvasására fordított időt. Ezek vezettek odáig, hogy 2008-ban - ha jól számolom 37 év után - lemondtam az Autó-motor előfizetését.

Pedig gyűjtőszenvedélyem csúcsán hat(!) autós újságot vásároltam, fizettem elő, vagy épp kaptam ingyenesen. Ezek az Autó-motor mellett az Autósport és Formula magazin, az Autó Modell Sport, a V-Max, az F1 Racing és az angol MotorSport voltak. Persze ennyi elolvasására sosem maradt időm, sőt a vége felé már eljutottam odáig, hogy az egyes lapszámokat ki sem nyitottam. Az Autó-motor gyűjteményemet közben tovább gyarapítottam, sok elveszett, vagy hibást példányt szereztem be, így most már elmondhatom, hogy 1976-tól 2007-ig komplett a gyűjteményem, de az 1958 és 1975 közötti időszakból is tekintélyes számú példányt lapul a szekrényben. Pontosabban csak lapult, mivel nemrég az összes példányt kipakoltam és levittem - hanem is a pincébe - hanem társasházunk egy közös helyiségébe, melyet most én használok.

Mára már eljutottam el arra a következtetésre, hogy ezeket az újságokat sosem fogom elolvasni, mivel az életem hátralévő részében más élvez majd prioritást. Helycsökkentési elhatározásomat csak erősíti, hogy az Arcanum adatbázis segítségével böngészhető (sőt korlátozott mértékben le is tölthető) az Autó-motor valamennyi évfolyama 1948-tól 2014-ig, - igaz csak abban az esetben, ha borsos áron előfizetünk a szolgáltatásra. (Ráadásul elég sok lapszámból oldalak is hiányoznak, melyet éppen az én segítségemmel próbálnak folyamatosan orvosolni.)

polc_1.JPG

Szép mennyiség, igaz?

Persze nem szeretném egyből a MÉH telepre vinni a tekintélyes kollekciómat. Már próbáltam a magazinokat - először az Autó Modell Sportot, a V-Maxokat és az Autó Motor muzeális állapotú példányait - áruba bocsátani, de eddig sajnos nem jártam sikerrel. (Pedig azt hiszem a kikiáltási ár sem volt vészes.) Ha esetleg akadna olyan elvállalkozó szellemű olvasó, aki magáénak szeretne tudni 32 évfolyamnyi Autó-motort, illetve további 250-300 példányszámot, az ne habozzon, hanem vegye fel a kapcsolatot velem!

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1library.blog.hu/api/trackback/id/tr7212594933

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása