Autósport könyvtár

Könyv, újság, DVD... és még sok minden más!

Aranykor - III. rész

2020. január 04. 11:58 - Surányi Géza

A Gondoltak a Könyvtárban I. című bejegyzésben már szót ejtettem róla, hogy 1988 decemberétől lehetőségem nyílt arra, hogy műholdas TV adókat nézzek és éppen ebben az időszakban vetítette a Sky Channel az év legjelentősebb autósport eseményeinek összefoglalóit. Ekkor láttam a Sport- Prototípus világbajnokság 1988-as szezonjáról készült egyórás összeállítást.  Azonnal megkedveltem a hosszútávú sportautó versenyzést, és minden ismétlést megnéztem. Valamilyen okból kifolyólag mégsem rögzítettem kazettára ezeket az összefoglalókat, pedig akkor már rendelkeztünk videómagnóval, amit pár hónappal korábban vásároltunk Bécsben. Így aztán nem sok esélyt mutatkozott arra, hogy gyerekkorom kedvenc összefoglalóit valaha is újra lássam.

Amikor 1998 decemberében felcsatlakoztam az akkor még gyerekcipőben járó, és meglehetősen drága internetre, megismerkedtem a már ebben a bejegyzésben is említett DUKE Video oldalával. Itt ráakadtam ezekre az összefoglalókra - mégpedig a kor szokásainak megfelelően videókazettán. A kétezres évek közepén aztán elkezdett elterjedni a DVD technológia, mégsem lehetett arra számítani, hogy a Sport- Prototípus Világbajnokság összefoglalói valaha digitális formában megjelenjenek. Ennek tudatában úgy döntöttem, hogy VHS kazettán vásárolom meg ezeket a felvételeket, hogy később a DVD felvevőmmel digitalizáljam őket.

wspc-2.jpg

Eredeti kazetták a DUKE Video-tól, abban a dobozban, amiben érkeztek

Nagyjából négy éve álltak a szekrényben a kazetták, mikor érkezett a szenzációs hír, hogy a DUKE Video mégis megjelenteti az összefoglalóit DVD-n! Emiatt úgy tűnt, hogy a VHS-ekre fordított pénz kárba vész, helyette viszont legalább digitálisan feljavítva nézhettem tinédzser korom kedvenc felvételeit, persze csak ha megvásárolom a DVD-ket. Aztán mégis szerencsésen alakultak a dolgok! A DUKE Video ugyanis akciót hirdetett, melyben minden videókazetta tulajdonost arra szólított fel, hogy küldje vissza régi kazettáit és minimális díjért kicseréli őket DVD-re. Én akkoriban már kapcsolatban álltam a kiadóval, mint az Autósport és Formula magazin munkatársa, így még a kazetták visszaküldésétől és a díjfizetéstől is eltekintettek, vagyis ingyenesen megkaptam a Sport- Prototípus Világbajnokság összefoglalóit 1983-tól 1989-ig! Ennek azért örültem igazán, mert az 1983-as évösszefoglalót kazettán sosem adták ki.

Már a DVD-k megjelenésekor sejteni lehetett, hogy tartalmuk nem egy az egyben azonos a kazettákéval, ugyanis a műsoridő 30-60 perccel növekedett. Az történt ugyanis, hogy az eredeti összefoglalókat a bajnokság egyes futamairól készült, annak idején külön megvásárolható videókazetták felvételeiből egészítették ki. (Erről majd egy későbbi posztban ejtek néhány szót) Így 90 és 120 perc közötti összefoglalók kerültek végül a DVD korongokra. És ezek a kiadványok váltak tökéletesen társává annak a két könyvnek, melyet a bejegyzés-sorozat első és második részében bemutattam. Az már csak hab a tortán, hogy az elmúlt évben az 1990-es év összefoglalója is megjelent, ráadásul ezúttal egy kétlemezes hét óra(!!!) lejátszási idejű DVD-ről van szó!

wspc-1.jpg

A nyolc DVD

Már semmilyen érdekeltségem nem fűződik hozzá, mivel mind a magazinnal, mind a DUKE Video-val fennálló kapcsolatom megszakadt, mégis minden sportautó rajongót arra bíztatok, hogy vásároljon ezekből az angol nyelvű DVD-kből! Hiszen bármennyire primitív volt a 80-as években a technológia, szenzációs összefoglalók készültek, ráadásul a digitális utómunkálatok során sikerült olyan hang- és képminőséget előállítani mely tökéletesen élvezhetővé teszi a régi felvételek megtekintését. A DUKE Video jelenleg mindössze 9 fontért árul egy DVD-t, sőt, a díszdobozos, az 1983 és '90-es szezonok összefoglalóit tartalmazó kiadvány mindössze 40 fontért meg lehet vásárolni, mely nevetségesen alacsony ár. A téli, autósport közvetítésektől mentes hétvégékre tökéletes elfoglaltság!

Nekem pedig még mindig ott állnak a szekrényben a videókazetták, melyektől nem volt szívem megválni...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1library.blog.hu/api/trackback/id/tr6015327662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása